Nie taka zła jesień.. jak ją malują ;)

Kiedyś na prawdę nie lubiłam jesieni.. wydaje mi się, że dlatego,że kojarzyła mi się z nowym rokiem szkolnym, zimnymi powrotami do domu ze szkoły no i deszczem. Coraz szybsza ciemnica na dworze i ogólne lenistwo. Teraz... wszystko się zmieniło! Herbatka z cytrynką i miodem, chwile z córką przy bajkach pod kocykiem, krem z dyni, słodkie wypieki i kolorowe liście jak dywanik na spacerach ;) Jakoś pokochałam tą jesień ;)



Na początek przepis na jabłkowe cudo! Chciałam podzielić się z Wami przepisem, który znalazłam w internecie na blogu „Zapachy Kuchni”. Jest to przepyszna tarta z jabłkami. Od dawna chciałam coś takiego upiec i w końcu się za to wzięłam. Pozdrawiam właścicielkę bloga!!! 

Tarta Jabłkowa

Potrzebujemy:
  • 300g mąki
  • 100g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 190g masła
  •  4 jabłka
  • cukier brązowy
  • cynamon
Przygotowanie:
Ciasto:ugniatamy mąkę z cukrem pudrem, żółtkami oraz masłem. Powstałe ciasto wkładamy na godzinkę do lodówki. Po ochłodzeniu ciasta dzielimy je na dwie części: 2/3 i 1/3. Większą część wałkujemy i rozkładamy na naszą formę tarty, która jest posmarowana masłem. Wkładamy ciasto do piekarnika na 180stopni na 15 minut.
W tym czasie możemy przygotować sobie nadzienie. Na patelni podsmażamy obrane i pokrojone jabłka, dodajemy cukier brązowy i cynamon. Ilość??? hmm tak na oko, ja nie oszczędzam :P Zdejmujemy z ognia wówczas, gdy nam się ładnie wszystko zeszkli i powstanie gęste na
dzienie. Wykładamy nasze nadzienie na wyjętą z pieca tarte. Z mniejszej części ciasta tworzymy paseczki i rozkładamy je na naszym nadzieniu w taką krateczkę jak widzicie na zdjęciu poniżej. I ponownie wkładamy do piekarnika, tym razem na 30 minut. Tarta jest przepyszna!!!





Następnie wspomniany wcześniej krem z dyni. Tak na prawdę jest to identyczny przepis jak na krem z cukinii, tyle tylko, że podmieniamy cukinię na dynię. Ale wrzucę ten przepis w razie W ;)

Krem z Dyni

Potrzebujemy:
  • 1 mała dynia
  • włoszczyzna
  • 2 łyżki masła
  • Vegeta
  • oregano
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • 2 serki hochland śmietankowe
  • śmietana 18%
  • groszek ptysiowy
  • płatki migdałowe
  • 2 l wody
Przygotowanie:

Włoszczyznę gotujemy w 2 litrach wody. przyprawiamy vegetą lub kostką rosołową.
W tym czasie naszą dynię obieramy, wydrążamy, kroimy w kostkę i podsmażamy na masełku. Przyprawiamy ziołami prowansalskimi, oregano i vegetą. Gdy wywar warzywny będzie ugotowany dodajemy naszą dynię i serki. wszystko razem blendujemy. Na koniec dodajemy śmietanę i jeszcze chwilę gotujemy. 
Krem podajemy z groszkiem ptysiowym i płatkami migdałowymi lub nawet z pestkami dyni.


 (Te naleśniki to taki mały grzeszek po zupce ;) )

A na koniec HIT!!! Spaghetti robione w dość dziwny sposób... ale smak po prostu szokujący!

Spaghetti Bolognese 

Potrzebujemy:
  • 500g mięsa mielonego
  • 1 duża cebula
  • słoiczek koncentratu (polecam koncentrat z Międzychodu ;)) 
  • 750 ml wody (ok 3 szklanki)
  • 3 łyżki maggi
  • 6 łyżeczek cukru
  • sól
  • pieprz
  • oregano
  • tarty ser np parmezan 
  • makaron ugotowany według przepisu 
  • mąka 
Przygotowanie:
 
Do garnka wlewamy wodę i wrzucamy posiekaną wcześniej cebulę i mięso (mięso może być surowe, ja wolę wcześniej podsmażyć) Wstawiamy na palnik. Następnie dodajemy maggi i cukru.  Gotujemy ok. 5 minut i dodajemy słoiczek koncentratu. Doprawiamy solą i pieprzem. Czekamy, aż się zagotuje i na koniec dodajemy oregano i zaciągamy wodą z mąką. Prawda, że proste? ;) 
Podajemy z makaronem i tartym serem. 



Halloween 
Wiem, że jest dużo przeciwników tego "święta" i ludzie nie chcą o tym słyszeć. Ja natomiast lubię kiedy dzieciaki się przebierają i wpadają po cukierki. Dla mnie to jest zabawa i nic więcej  =)
 
Nasza STRASZNA DYNIA :O

   BUUUUU!!!!
 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty