BlogMas nr 5 - DIY Świąteczne renifery

W dzisiejszych czasach ozdoby świątecznie są przepiękne, ale niestety są  też bardzo drogie. Nie każdego stać na ich kupno, a niektórym też jest szkoda wydać na nie tyle pieniędzy.
Są jednak możliwości aby zrobić je samemu. Tak też zrobiliśmy w tym roku z moim chłopakiem :D Postanowiliśmy, że sami wykonamy ozdobę, która tak bardzo mi się zawsze podobała w sklepach, ale niestety jej cena była jak dla mnie za wysoka.
Mowa tutaj o drewnianych reniferach. 



Koszt jednego renifera wynosi około 120-200 zł, koszt naszego renifera to 20 zł za materiał, parę złotych za prąd i dwie godzinki pracy. 

Potrzebowaliśmy:
  • dość dużej kartki tekturowej (można wykorzystać brystol)
  • ołówka i nożyczek
  • płyty mdf 60cmx100cm
  • wyrzynarki
  • białego sprayu 
  • tasiemki do ozdoby

Zaczęliśmy od pierwszego kroku (najtrudniejszego naszym zdaniem), czyli szablonu.
Jest wiele szablonów do wydrukowani w internecie, jednak my postanowiliśmy stworzyć swój. 
Prób było kilka, a śmiechu masę, ale w końcu szablon powstał. Sama go narysowałam :D (dumna)




Następnie wybraliśmy się do stolarza po odpowiedniej wielkości płytę mdf, nasz renifer miał mieć 60cm/ 100cm (mniej więcej). Marcin odrysował na płycie renifera i wyciął wyrzynarką. 
Wyciął również prostokąt jako postawę, żeby renifer mógł stać. 

 

Następnie pomalował białym sprayem.

A ja go przyozdobiłam. 


I tak prezentuje się nasz renifer :) Daje radę? ;) My jesteśmy zadowoleni :D 
Pozdrawiamy!

Komentarze

  1. Bardzo łatwo jest kopiować czyjąś prace oraz pomysł.Tak się nie robi bez zgody twórcy pierwowzoru!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez przesady... ludzie podrabiają cotton ballsy i nikt nikogo nie karze. Na You Tube jest masa filmów pt. "jak zrobić...". Ja nie skopiowałam renifera, ponieważ narysowałam sama swój szablon, skorzystałam tylko z pomysłu. Tych reniferów jest masa w sklepach i każdy tworzy swój wzór, jaki tylko chce.
    Nie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na czym przyklejona jest deseczka żeby renifer stał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od spodu renifer jest przykręcony na małe śrubki.

      Usuń
  4. Bardzo ładnie wykonane czuć zajawkę ! A co do reniferów zachęcam do zapoznania się z ciekawostkami o nich https://www.ebrodnica.pl/moda-i-trendy/10446-renifer-niezastapiony-pomocnik-mikolaja.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty