BlogMas nr 8 - Risotto z kurczakiem

Nie myślałam sobie, że można zakochać się w daniu z ryżem.. a jednak! mój tata pokochał risotto od pierwszego skosztowania :P Od tej pory mam przechlapane.. Za każdym razem, gdy zapytam go czy ma jakiś pomysł na obiad on odpowiada „risotto!”. I tak co tydzień :P 
 
Potrzebujemy:
  • 250g ryżu
  • 500 ml bulionu
  • 1 cebula
  • 2 nieduże piersi z kurczaka
  • łyżka masła
  • kieliszek białego wina (ja dałam półwytrawne)
  • czerwona papryka
  • posiekana natka pietruszki
  • dwie łyżki startego parmezanu
  • sól,pieprz
  • 3 łyżki śmietany 30%
Przygotowanie:
Na patelni rozgrzewamy pół łyżki masła. Wrzucamy posiekaną cebulę i pokrojone w kostkę piersi, smażymy aż mięso się zarumieni. Następnie dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę. Kiedy mięso i warzywa się podsmażą, wsypujemy ryż, mieszamy, smażymy 3 min i wlewamy wino. Kiedy wino wchłonie w ryż, dodajemy trochę bulionu, kiedy się wchłonie, dodajemy następną porcję i tak powtarzamy czynność, aż ryż będzie miękki. Pod koniec dodajemy resztę masła, śmietanę, posiekaną pietruszkę i parmezan. Dodajemy szczyptę soli i pieprzu do smaku. Przed samym podaniem dodajmy parmezan na wierzch. Smacznego!!!
Moje risotto :) 

10877601_831688980227052_1378077328_n

Komentarze

Popularne posty