BLOGMAS 12- Szybka i prosta PIZZA!

W końcu sięgnęłam po moje książki kucharskie i po dokładnym przeglądzie postanowiłam zacząć od wykorzystania przepisu na pizzę z Książki „Ewa gotuje” – Ewy Wachowicz.
A dokładnie wykorzystałam przepis na ciasto, ponieważ dodatki można wybrać sobie samemu. Przepis dość prosty, pizza smaczna, a czas wykonania to niecała godzinka (przynajmniej u mnie) Z jednej porcji wychodzą mi aż trzy pizze o średnicy ok. 25 cm.


Pizza

Potrzebujemy

Ciasto:
  • 400g mąki
  • 30 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 250ml wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy
Dodatki:
  • pieczarki 
  • kostka żółtego sera 
 Sos:
  • 1/2 łyżeczki bazylii (ja dałam dwie)
  • 1/2 łyżeczki oregano (dałam dwie)
  • sól
  • pieprz
  • passata pomidorowa
  • cebula 
  • czosnek 

Przygotowanie:
Zaczynamy od sosu. Cebule sieakmy, czosnek trzemy na mini tarce lub ciekamy. Podsmażamy oba warzywa na łyżce oliwy. Jak się podsmaża do dajmy passatę i przyprawiamy solą, pieprzem, bazylią i oregano. Sos musi się trochę zredukować, żeby nie był zbyt wodnisty.

Ser trzemy na tarce. Pieczarki myjemy i suszymy, następnie kroimy w plasterki.

Drożdże należy rozpuścić w wodzie i dodać cukier. Na stolnicę przesiać mąkę i utworzyć dołek, do którego nalejemy nasze drożdże. Wszystko mieszamy i następnie dodajemy sól i oliwę, po czym ugniatamy ciasto. Ciasto rozkładamy na blachę posmarowaną oliwą (44X36) lub na dwie blaszki okrągłe o średnicy ok 25cm (ja poczekałam, aż ciasto trochę urośnie i zrobiłam trzy pizze okrągłe). Podczas wykładania naszego ciasta, na brzegach tworzymy ranty, aby w czasie pieczenia ser nie wypłynął. Ciasto smarujemy sosem pomidorowym, kłądziemy starty ser i pieczarki.
Pieczemy w 200st. C przez mniej więcej 20 min. .
(Na nasze ciasto można wyłożyć również inne składniki takie jak: szynka, ser żółty, owoce morza, cebulę itd.)

Moja pizza:





Komentarze

Popularne posty