Kurczak z brokułem w cieście francuskim

Witam,
Dzisiejszy przepis dostałam od mojej babci. Poprosiłam ją kiedyś, aby podzieliła się ze mną swoimi pomysłami i otrzymałam cały segregator przepisów wymyślonych oraz z gazet.
Postanowiłam wykorzystać jeden z nich.

Potrzebujemy:
  1. podwójny filet z kurczaka
  2. opakowanie ciasta francuskiego
  3. brokuł (ja dodałam mrożony)
  4. cebula
  5. jajko
  6. 300 g serka topionego (3 opakowania)
  7. 2 łyżki śmietany 30%
  8. przeprawa do kurczaka
  9. papryka ostra
  10. sól
  11. pieprz
  12. olej
Przygotowanie:

Brokuł dzielimy na małe różyczki i parzymy w osolonej wodzie. Mięso kroimy
w paseczki, posypujemy przyprawą do kurczaka i obsmażamy. Następnie dodajemy pokrojoną cebulę i jeszcze chwile podsmażamy. Dodajemy pokrojony serek, śmietanę, dodajemy sól, pieprz i paprykę no i dusimy przez chwilę na małym ogniu, aż serek się ładnie roztopi.
Ciasto francuskie nacinamy wzdłuż dłuższych boków.
Na środku wzdłuż rozkładamy sos z mięsem i obkładamy brokułem.




 nacięte paseczki składamy do środka, tworząc plecionkę. 


Wierzch smarujemy jajkiem. 


Wkładamy do piekarnika i pieczemy w 200C przez ok 20-25 minut. Gotowe ciasto kroimy
w paski i podajemy z sosem czosnkowym lub z jakimś innym ulubionym.
Mój „warkocz” ;) 



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty